Η βιώσιμη μόδα ή αλλιώς «αργή μόδα» είναι ένα κίνημα και μια διαδικασία προώθησης της αλλαγής στα προϊόντα μόδας και το σύστημα μόδας προς μεγαλύτερη οικολογική ακεραιότητα και κοινωνική δικαιοσύνη και αφορά το σχεδιασμό, την παραγωγή και την αγορά προϊόντων μόδας με πιο συνειδητό και βιώσιμο τρόπο. Εχθρός της βιώσιμης μόδας είναι η «γρήγορη μόδα» ή «fast fashion», η οποία ορίζεται ως η «προσέγγιση στο design, τη δημιουργία, και το marketing των ρούχων που εστιάζει στην προσπάθεια οι τάσεις της μόδας να γίνονται γρήγορα και φθηνά διαθέσιμες στους καταναλωτές.»
Η Stella McCartney είναι από τους πρώτους σχεδιαστές που συμμετέχουν ενεργά στο κίνημα για βιώσιμη και ηθική μόδα.
Κατά την έρευνα Fashion Research 2019, μία καταγραφή της Ελληνικής online αγοράς μόδας που υλοποιείται με έρευνες σε τακτά χρονικά διαστήματα από τη μηχανή αναζήτησης μόδας GLAMI, οι Έλληνες καταναλωτές ενδιαφέρονται για τα προϊόντα βιώσιμης μόδας και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβότερα. Ωστόσο, αυτό που τους λείπει είναι η σαφής και ολοκληρωμένη πληροφόρηση, η κατανόηση της έννοιας της βιωσιμότητας και τι εκπροσωπεί και η ξεκάθαρη ενημέρωση για τα brand που μπορούν να θεωρηθούν βιώσιμα. Προχωρούν όμως σε πιο συνειδητές και ηθικές αγορές. Το 55% των ερωτώμενων αγοράζει προϊόντα καλύτερης ποιότητας και το 41% δεν αγοράζει πλαστικές σακούλες και ψωνίζει από e-shops που προσφέρουν συσκευασίες φιλικές προς το περιβάλλον.
Όλο και περισσότερες εταιρείες ηγέτες στον κλάδο τους, όπως η ΝΙΚΕ και η ADIDAS χρησιμοποιούν την μετατροπή των αποβλήτων σε πρώτες ύλες για την κατασκευή των προϊόντων τους, καθώς είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσουμε τα απόβλητα και το παγκόσμιο αποτύπωμα άνθρακα .
Έλα μαζί μας σε αυτό το ταξίδι.
Του Α.Δ